[MD-sorular] MD'nin mali durumu

Kerem Altun kerem.altun at gmail.com
27 Eki 2008 Pzt 01:40:10 EET

Matematik bolumu ogrencisi olmayan birisi olarak dusuncelerimi yazayim.
Derginin abone sayisini artirmak elbette ideal cozum, ama bu sekilde satisi
6000'den 10000'e cikarmak pek mumkun gorunmuyor. Yaniliyor muyum bilmiyorum
ama MD eskiden 10000 satiyordu galiba. Bunun sebebi de onceki kapak
konularinin "kolay", bunlarin ise "zor" olmasi olabilir. Soyle ki, son
sayilarin kapak konulari (secim aksiyomu, ordinaller, gercel sayilarin
yaratilmasi vb) nispeten spesifik konular ve yalnizca matematik
ogrencilerine hitap ediyor. Halbuki onceki sayilar (cizge kurami,
fonksiyonlar, sayma vb) daha genis bir okur grubu tarafindan anlasilabilecek
konulardi. Yani en azindan ben anlayabiliyordum, ama son sayilarin
konularini hakkiyla anlayabilmem icin derginin basina kagit kalemle oturmam
gerekiyor. Ve bunu da yapmiyorum acikcasi.

Diyecegim sudur ki, belki kapak konularinin sayfa sayisi azaltilir, daha
"populer" matematik konularina da biraz yer verilirse okur sayisi artabilir.
Bunlar, istesek de istemesek de, lise ogrencilerinin de anlayabilecegi, daha
dogrusu anlayabilmekten cok anlamak isteyebilecegi konular olmali. Ornegin
hicbir lise ogrencisinin serilerin yakinsaklik testleriyle ilgilenecegini
sanmiyorum. Ama ornegin olasilik kuramiyla ilgili yazilarla
ilgilenebilirler. Ya da, tamamen ornek olarak soyluyorum, Brachistochrone
probleminin basit (!) bir cozumunu anlatan bir yaziyi bir lise ogrencisi
okuyabilir. Boyle bir cozum yazilabiliyorsa tabii. Yalnizca lise ogrencileri
icin degil tabii, muhendislik ogrencilerine yonelik yazilar da olabilir.

Acizane goruslerim bunlardir. Umarim dergi bu sekliyle devam eder. Ben bir
kisiyi abone yaptim bile, umarim daha fazla kisiyi de yapabilirim.

Kerem