[MD-sorular] ideal sorusu

Ali Ilik ali.ilik at ugent.be
27 Eki 2008 Pzt 16:42:19 EET

   {0, 2, 3, 4} kumesi Z/6Z'le carpma altinda kapali. R ile carpma
altinda kapali olmayan bir ornek dusundum, Z/15Z. 0 dahil sifir
bolenler kumesi {0, 3, 5, 6, 9, 10, 12} ama 7.5=2. Gerci {0, 3, 5, 6,
9, 10, 12} toplamsal grup da degil. Toplamsal grup olan ama R ile
carpma altinda kapali olmayan bir ornek ariyorum simdi de.

   'Genel olarak biri diğerini içermedikçe iki idealin bileşimi ideal
deÄŸildir.'

   'Genel olarak'tan kasit 'Bazen oluyor.' demek, galiba. Mesela,
farkli maksimal ideallerin toplami halkanin kendisini verir ki bu bir
idealdir.

   Kota "E. Mehmet Kıral" <luzumi at gmail.com>

Links:
------