[MD-sorular] MD'nin mali durumu

Ali Ilik ali.ilik at ugent.be
28 Eki 2008 Sal 11:09:28 EET

   Facebook'taki MD kampanyasindaki bilgilere gore koskoca ITU'den cok
az kisi ilgi gostermis dergiye. Insanin Hitler olasi, muhendislik
bolumlerini, elinde yetkisi olsa, yasaklayasi geliyor. Nedir bu
muhendislik 'sevgisi?'

   ITU'den mezun olan kac muhendis akademik calisma yapiyor, kaci para
basiyor? Yanlis anlasilmasin, diger cogu universitede de boyle.

   Ayiptir. Insan o kampuste olup da abone olmamaya utanir be...
Sivilceli, bunalim, psikolojik hezeyanla dolu gencler yetistiriyoruz.

   Isimiz cok zor.

   MD su ana kadar elinden gelen herseyi yapti. Bayilerde MD'nin
satilmasi buyuk bir olaydir. Reklam mi almadi, standlar mi kurmadi
TUYAP'larda, temsilcileri araciligiyla. Lise ogrencilerinin -hatta
lise 1'in- seviyesine mi inmedi?

   Ayiptir soylemesi Ali Ilik Bursa'da sirtinda 800 tane MD dergisini
evinden Uludag Universitesi fen-edebiyat fakultesi kantinine mi
tasimadi haftalarca? Ya, kantinin gobegine stand kurduk be kardesim.
Yahu matematik, biyoloji, fizik, felsefe, sosyoloji, turk dili, kimya,
tarih. Kac bolum oldu. Bir de bunlarin ikinci ogretimlerini dusun. Ve
4 sinif var. Master doktora cabasi. Herkes icin bir tane kantin var,
devasa bir kantin. (He Yildirim abey: Unpa adindaki Kantin, Unpa
gunleri... Konussana bir iki cumle sende, mastera basladin diye
internetten sogudun!) Yildirim Akbal'la sabahin 08.30'undan aksamin
18.00'ina kadar 1,5 hafta boyunca bir kac kisi abone olacak diye dort
gozle mi beklemedik? Standlar mi kurmadik? Alaya mi alinmadik?
('Hihhihi. Matematik topluluguymus, ay aman. Uhahaha. Matematik
Dergisiymis, peh. Ikikiki.' Bunlari diyen yuzu makyajdan gozukmeyen,
catir catir baba parasi yiyen tiki bir -galiba felsefe- bolumu
ogrencisiydi. Dunyanin en alayci bakisiyla standin yanindan gecti.
'Abone olmak istermisiniz?' dedigimde kahkaha atarak uzaklasti.
Aglayacaktim. Hos, felsefe bolumunden bir hoca cebinden tak para
cikararak hic itiraz etmeden MD'nin tum sayilarini aldi!)

   Bu sorun Uludag Universitesi'nin degil, tum universitelerin sorunu
asagi yukari, ulkenin sorunu, hepimizin sorunu.

   Hos, simdi fen-edebiyat fakultesinin yeni ve dinamik dekani (bir
matematikci) cok sey degistirebilir: Naci Cangul.

   Kardesim, Bursa'da ismi bende sakli bir lisede -Bursa'nin en koklu
liselerinin basinda geliyor...- kacak olarak MD tanitimi yaptim, tum
matematik ogretmenlerine bir sinifta yarim saat MD'yi anlattim. Ne
zamandan beri yayimlandigini, IYTE, Antalya, ODTU gunlerini
anlattim. Kapak konularini vs. tum MD sayilarini gosterdim. MEB'den
izinsiz... Matematik zumre baskani dedi ki toplanti sonrasi: "Ben bu
dergiyi ogrencilere okutmuyorum, cok gereksiz. Cok zor, boyle
matematik mi anlatilir?" Ben de polemige girip MD'nin imajini
zedelememek(?) adina kendimi zor tutarak 'Goruslerinize saygi
duyuyorum, elestirileriniz icin tesekkurler.' dedim.

   Itiraf edeyim, elimden cok daha fazla sey gelirdi MD icin, birazini
yapabildim. Pes etmedik, mucadele ettik. Ama sorun ulkenin genel
sorunu. Tum sorunlari cozecek bir formul bulmak pek olasi gozukmuyor.
Sorunlar birbiriyle baglantili. Herkes isini yapacak. Sonra, pamuk
yumagi gibi yavas yavas ulke kalkinacak.

   Ha ne var, ben de yeni yatirdim MD abonelik ucretimi. Yeni abone
oldum yani! Bu da benim ayibim.

   Haydi gel de yorumla yorumlayabilirsen...

   Ali

   Kota Kerem Altun <kerem.altun at gmail.com>