[MD-sorular] ortogonal matris

barýþ uðurcan barisevren19 at yahoo.com
30 Eyl 2008 Sal 17:46:48 EEST

oyle degil bence, satirlarin ya da sutunlarin dik olmasi orthogonal olmak icin yeterli degil:

A=  1     0     1
     0     1     0
    -1     0     1

matrisini alalim, her satir ve sutun birbirine dik ama A transpose:

 1     0    -1
  0     1     0
 1     0     1

ve A carpi A transpose esittir:

2     0     0
0     1     0
0     0     2

bu matris Id degil ki! ama sanirim sizin soylemek istediginiz sadece dik olmasi degil ayni zamanda uzunluklarinin da 1 olmasi yani "orthonormal" olmasi. basit bir nokta gibi duruyor ama yukaridaki ornekte goruldugu gibi eger sutun/satir larin normu 1 degilse matris dik olmuyor. mesela yukaridaki 2 tane 1 li satirlarin degerlerini 1/karakok(2) olarak degistitirsek, yani normalize edersek oluyor.

baris