[MD-sorular] KANGISI YANGULU

delininkalemi at gmail.com delininkalemi at gmail.com
5 Nis 2009 Paz 16:18:12 EEST

Şimdi...
Bu ankete (içinde Uygurca bir bit yeniği felan yoksa ) yanıt
verilebilmesi için, "Kediler bitki değildir" önermesi ile ne kastediliği
ifade edilmeli.
Bir anlam fonksiyonu tanımlayalım. (Benim canım sıkılmış anlaşılan...)
Bu fonksiyon ("Anlamı" fonksiyonu), ne kastettiği açık olmayan
önermelerin anlamını versin bize. Yani anlamı açık olmayan bir önermeyi,
bahsi geçen önermenin anlamını ifade eden önermeye dönüştürsün.

Anlamı : Önermeler Kümesi -> "Anlamı dah açık" önermeler kümesi  :)
Bu tanım altında sorum şu. Aşağıda verilen dönüşümlerden hangisini
kastettiniz ? Yani bu cümle ile kastedilen sağdaki önermelerden  hangisi ?

Anlamı ("Kediler bitki değildir") = "Hiçbir kedi bitki değildir"
Anlamı ("Kediler bitki değildir") = "Her kedi bitki değildir"

Siz bunu açıklarsanız, ben de ankete olan yanıtımı açıklayabilirim.
Kolay gelsin...

MEHMET ERSEN ULKUDAS yazmış: