[MD-sorular] Sonsuz-luk

Mehmet Ozgan mozgan at gmail.com
9 Nis 2009 Per 15:54:36 EEST

> Bunun dışında diziler, seriler ve matematiğin başka yerlerde bir
> çok -sanırım sonsuz çoklukta(!)- sonsuzluk kavramı çıkar
> karşımıza.

Sizin de burada bahsettiginiz gibi, bir dizinin durmaksizin devamli
gitmesi ile, bir araligin (örnegin; [0,1] araligi) devamli
bölünmesi, bir noktadan gecen dogrularin sayisi v.s. hepsi "ayri ayri
sonsuz-luk kavramlarini" icerilerinde barindirirlar fakat gercekte
"sonsuz" degildirler. Degildirler, cünkü sonsuza ulasamayacaklarini,
durmaksizin devam edeceklerini kavram icinde kullandik. Bu yüzden
sadece varsaymak ve inanmak zorundayiz.

Ama bir gün birisi "sonsuz-luk" kavramini teoreme indirgemeye calisir
da bunu da basarir ise, o zaman "sonsuzlu-gun katini" gerekir ki,
matematik o gün baya bi takla atacak gibi görünüyor :) - bir de
0'in sonsuz-luga olan isyani vardir ya, bunu da irdelemek gerek!?