[MD-sorular] Mehmet Ozgan'dan yaratma kavramına matematiksel bakış (!)

Ali ilik aliilik at gmail.com
9 Nis 2009 Per 23:09:53 EEST

Bir kinaye yapayım. MD-Sorular'ı mühendisler basmış:) Güzel olmuş, makara
kikiri oluyor ama çok açık veriliyor.... Ama listeye katılım artmış,
zenginleşmiş. Katılanlara teşekkürler. Tam polemik ortamı olacak konular
dönüyor.

Mehmet Ozgan,

Ali diyebilirsin. Rahat ol. Doğru olduğuna inandığım bir şey yaşım kaç
olursa olsun ve karşı tarafın yaşı kaç olursa olsun insanların birbirlerine
sen diye hitap etmesidir.  Çünkü 2 yaşında çocukken tanıdıklarımıza siz
demezdik, sen derdik. Ne oldu da siz diyoruz? Bürokrasi, makam, mevki vs.,
bunlar insanın ürettiği yapmacık kavramlar. Hiyerarşi vardır hayvanlar
aleminde evet, o ayrı. Bu şekilde "sen" demenin dünyada sevgiyi ve
hgoşgörüyü saygıyı artıracağını düşünüyorum. "Sayın" kelimesini sevmiyorum,
çok bürokratik ve yapmacık buluyorum ve evet arada kullanıyorum (!) Hoca
değilim. Mesleğim öğrencilik. Kendimden çok bahsetmişim bak kızdım kendime.
Matematiğe dönelim.
"Oysa, dün geceki yazmis oldugum bir mailde demistim ki : sonsuz-luk
kavraminin manasal olarak matematik terminolojisinde bu sekilde
kullanilmasini yanlis buluyorum."

*demişsin ama sonsuzluk kavramını bilmediğini yazmışsın. Burada bir çelişki
yok mu?*

"Sifir'i hic bir zaman "manasiz" veya "anlamsiz" diye nitelendirmedim"

"Öyle dedin." demedim. Zaten sana destek için yazdım.