[MD-sorular] Mehmet Ozgan'dan yaratma kavramýna matematiksel bakýþ (!)

Mehmet Ozgan mozgan at gmail.com
9 Nis 2009 Per 23:28:48 EEST

Evet, benim de istedigim buydu. Ölü gibi bir listeden bir sey
cikmayacagi gibi, beyinlerin uyanmasi icin "Kavramlardan neler
anladigimiz"i ortaya dökelim ki, kullandigimiz kavramlardan
anladiklarimizdaki yanlislarimizi görüp düzeltelim, varsa
iliskilendirip tekrar tekrar yorumlayalim. Hem insan kendisine bile
monoton oldugunda isyan eder, bu isyanin sonucu olarak aksiyon olmaz
ise problem dogar.

Ayni düsüncede olsak ta, "sen" ile hitap etsem bile bilginize
siginarak en azindan bunu belirtecek bir sifat ile kullanmayi
yeglerim. Örnegin, "Ali Abi - Ali Hocam" v.s. Kültürden kaynaklanan
sebebler bunlar, insan yapmasa da ici rahat etmiyor. Ama seni cok
rahatsiz edecek ise, bir sifat kullanmam elbette..

> "Oysa, dün geceki yazmis oldugum bir mailde demistim ki : sonsuz-luk
> kavraminin manasal olarak matematik terminolojisinde bu sekilde
> kullanilmasini yanlis buluyorum."
>
> demişsin ama sonsuzluk kavramını bilmediğini yazmışsın. Burada
> bir çelişki yok mu?

Dikkat edersen, senin soruna bir cevapti ve sorunda gecen "gercekte
sonsuz"'u bilmedigimi söylemek istedim, cünkü ispatlayamadim ki
nasil bilebilirim. Ama manasal acidan sonsuzluk : Ulasilmasi
olanaksiz. Peki ispat icin ulasmak gerekir mi? Gerekmez, nasil ki
dünyanin döndügünü ispat etmek icin baska bir gezegene gidip
bakmak gerekmiyorsa.