[MD-sorular] Yine Cosmos

dede dede_47 at mynet.com
10 Nis 2009 Cum 14:38:04 EEST

Sayın M.Özgan;

Yanıtınız için teşekkürler; ancak benim
"açmazlarım" yine

"açmaz" olarak
kaldı.Şöyleki:

1-Milyarlarca "gök cismi" hareketleri sonucu
ışık değil, sinüzoidal

işaret yaysın ve biz bunları alabilelim!
(Elektromagnetik işaretler yani)

Bildiğim kadar bu işaretlerde de girişim
(interfarence),dağılım (diffraction)

birleşerek kuvvetlenme (superposition),
zayıflama gibi ışığa has özellikler,sinozoidal

işaretlerde de vardır.(Zaten ışıkta Elektrik E
alanı ile H magnetik alanlarının

dik kesişiminin bileşkesidir.) Dolayısıyla
evrendeki "gök cisimlerinden" radyo

teleskoplarına gelen işaretler yolları boyunca
diğer sinozoidal işaretlerle

birbirlerine "karışır", "saçılır",
"kuvvetlenir "ve ya  "zayıflayabilir". Sonuçta

alıcılarımız "saf ve temiz" bir işaret değil
"bozulmuş", karma (composite)

bir işaret alacaklardır. Böylece çıktığı
orijinal kaynağa ait taşıdığı bilgilerin

çoğu "kirletilmiş" bir işaretten "sağlıklı"
bilgiler alınabilir mi? Alınabilmesi

için bu işaret "kirlerinden" nasıl
temizlenecek?(Fourrier seri ve dönüşümlerinin,

tatbikatı kadar olmasa bile, teorik
biliyorum.Ama bu matematik aracı" temiz işaretler"

için çalışır.Frekansı bilmezseniz "bant geçiren"
filtre nasıl yapacaksınız ki?)

2-Evrende ki tüm hızların; sabit bir "referans
noktası" olmaması nedeniyle,

birbirlerine göre izafi/bağıl/göreceli
(ingilizce:Relative) olduğunu elbet bende biliyorum.

Şimdi derdimi anlatabilmen için iki
"senaryo" kurguluyorum:

a)Bay "Hubble" yi tüm bilgi, alet ve
cihazlariyle bize en yakın "Centoury" yıldızına
gönderelim

"Bilginimiz" bizim güneş sistemini inceledi ve"
Vay canına! Dünyanın bana göre göreli hızı,

yine bana göre göreli "güneşin" hızından
farklı;zira bu iki " gök cisminden gelen"
sinozoidal

işaretler spektrometrede Doppler kayması
yaratıyor.Demek ki evren genişliyor!(Dünyanın güneş

 etrafında yörüngesinin elips olduğu
düşünülsün ve "bilginimiz" ölçmesini "perihel" de

(dünyanın güneşe en uzak noktası) de ölçtüğü
kabul edilsin)

Bu "bilginimiz" ne derece "sağlıklı" bir sonuca
varmıştır?

b) Sabit şişirilmiş büyük bir balonun içi
"vızıldayan ve hareketli" arılarla doludur.

Buyurun;istediğiniz "Fourrier Transformation"
la, aletle, cihazla, bilgiyle arıların birbirinden

"sadece uzaklaştıklarını" kanıtlayın! Ve bu
uzaklaşmadan da "arıların kapatıldıkları

balonun dış çeperlerinin genişlediği" sonucunu
çıkarın!

Ne yapsam; birde "astrofizik-radyoastronomi " mi
öğrensem?

Selam ve saygılarımla..

Not:Sayın M.E.Ülküdaş; Aziz Nesin'in "Türk
halkının %60 a.......dır" sözünün çok kere

doğrulandığını biliyor; garip sorular sorarak,
galiba bir kere daha "doğrulatmak" istiyor! Bence

sorun yok, kendimi zaten % 60 ın içinde kabul
ediyorum!

A.Kadir Değirmencioğlu