[MD-sorular] Yine Cosmos

Kerem Altun kerem.altun at gmail.com
10 Nis 2009 Cum 15:25:19 EEST

Merhaba,

"Böylece çıktığı orijinal kaynağa ait taşıdığı bilgilerin

çoğu "kirletilmiş" bir işaretten "sağlıklı" bilgiler alınabilir mi?
Alınabilmesi

için bu işaret "kirlerinden" nasıl temizlenecek?"

Bu sorunuzun yanitini, "noise reduction", "spectral estimation" gibi
konulari arastirarak bulabilirsiniz sanirim. Ama bunlar cok genis konular
tabii, dunya kadar yontem var. Hangilerini uyguladiklarini bilmiyorum.

Yine emin olarak soylemiyorum ama, ici ari dolu balon ornegi pek dogru bir
ornek degil. Sisen bir balonun yuzeyinde yasayan iki boyutlu canlilar ornegi
daha uygun gibi. Yani "balonun ici" diye birsey olmayacak bu canlilar icin.
Bizim icin de "evrenin ici" yok, her ne demekse.

Kerem