[MD-sorular] Çatışkı

dede dede_47 at mynet.com
12 Nis 2009 Paz 09:03:49 EEST

Herkese Merhaba;

Aşağıda ki konuşmanın, “dehşetl-u ve de
kudretl-u” bir

matematikçi (M) ile bir fizikçi (F) arasında;
Paul Erdös’un

bahsettiği “Yukarıda ki Büyük
Kitap’ta”  yazılı
olduğu söylenmektedir:

(Not:Bu “Kitap’ ta”; şu da
yazılıymış: Sonsuza kadar; NE DEMEKSE ?)

………………………….........

M-Sen şu “bir adet” saflaştırılmış
Uranyum-235 atomunu sürekli ikiye bölebilir misin?

F-Elbette, işte “bölmeye”
başladım,”sonsuza kadar”
bölüyorum.

M-Güzel, ben fizikçi değilim bu böldüklerini
toplayıp

yeniden “bir adet” Uranyum-235 atomu
yapamam,

ama “sonsuza kadar ikiye” böldüğün
bu atom parçalarını matematik olarak

toplayabilirim:1+1/2+1/4+1/8+1/16+…..=1/(1-1/2)=2;

yani 2 adet Uranyum-235 atomu olur senin bu
böldüklerinin toplamı.

F- Hey matematikçi! O nasıl toplama öyle; ben
“bir” adet atomu

sonsuza kadar böldüm, sen ise bunları toplayarak
“iki” adet

Uranyum-235 atomu elde ettin? Bizim temel
”enerji
yoktan var edilemez”

yasamıza da aykırı yaptığın bu iş! İşte madde enerji olduğuna
göre “bir” atomluk

 enerjiden “iki” atomluk
enerji elde
ettin! Dostum, sizin matematiğiniz “gerçeğe” uymuyor!

M-Peki sen nasıl “bir atomu sonsuza kadar
bölebildin” hani ya sizin

 fiziğiniz “madde enerjidir” derdi?
Uranyum-235 atomu madde idi;

enerjiye dönüşmeden sen nasıl onları
“sonsuza kadar ikiye” bölebildin?

………………………………….

Tartışmaya başladılar, onlarda yazılıydı ama
okuyamadım. Zira Kan/ter

içinde uyandım.Uzun zaman bu konuşmada ki
çelişki/çatışkı/paradoksu

çözmeye uğraştım, çözemedim. Gerçekten nasıl
oluyor da matematiğimiz;

bir “birimi” sonsuza kadar(!) ikiye
böldükten sonra, bunlar tekrar toplanınca “iki birim”

olabiliyor? Bu “fiziksel dünyaya da”
uymamaktadır. Acaba "sonsuzluğun"

tanımsızlığı burada etkili olabilir mi?Yoksa
matematiğimiz “…….(!!??)”

……Hazır sitede dostlar
”sonsuzluk” üzerine “kapışmışken” benim
bu

sıkıntıma da belki bir çözüm getiren olur diye
işte sizlere yazdım.

Tekrar not: Büyük kitap’ta  “Sonsuza kadar, NE
DEMEKSE?” diye yazılıymış (!!??)

Selam ve saygılar..

A.Kadir Değirmencioğlu