[MD-sorular] atk

Mehmet Ozgan mozgan at gmail.com
12 Nis 2009 Paz 10:33:34 EEST

Merhabalar;

> toplayabilirim:1+1/2+1/4+1/8+1/16+…..=1/(1-1/2)=2;

Daha hic yarilanmamis "bir adet" Uranyum-235 atomu ile her bölünmeden
elde kalan yarilari neden toplamis ki?

Oysa :
- ilk yarilanmadan elimizde kalan : 1/2
- ikinci yarilanmadan elimizde kalan = 1/4
toplam : 1/2 + 1/4 + 1/8 + .... (yani, yarilanip i$imis olan
parcalarin toplami).

Saygilarimla ...
M. Ozgan