[MD-sorular] vektor uzaylari, dik tabanlar vs

barýþ uðurcan barisevren19 at yahoo.com
12 Nis 2009 Paz 15:54:26 EEST

su bi kere temel lineer cebir: n boyutlu bir vektor uzayinda bir v vektoruyle baslayan n elemanli bir baz buluruz. bunda anlastik.

gram-schmidt zaten v ile baslayip n tane vektoru olan bir ortogonal bir baz buluyor. yani "bulursunuz" diyo gram-schmidt.. demekle kamiyo buluyo da. siz oyle bir v ile baslarim ki bulunamz falan demissiniz, hayir yukarida yazdigimiz gibi once v yle baslayan bazi buluruz sonra da ona gram-schmidt uygulariz ve ortogonal bir baz buluruz. l2 olmasi falan farketmez tum vektor uzaylari icin dogru bu. isterseniz bir daha dusunun.

baris