[MD-sorular] Forum

berat okutan tazi55 at hotmail.com
18 Nis 2009 Cmt 23:16:52 EEST

Neden Matematik Dünyası dergisine bağlı bir forum kurmuyoruz? Aslında önemli olan bu forumun Matematik Dünyası dergisine bağlı olmasından öte, matematikten iyi anlayan, topluma matematiği -matematiksel düşünceyi yaymak isteyen sorumlu insanlar tarafından kurulması; ancak (etkin olabilecek) böyle bir topluluğu görebildiğim tek yer Matematik Dünyası dergisi ve MD-sorular olduğu için ona bağlı olmasını öneriyorum.

Google araması sonucunda, iyiye benzeyen sadece "www.matematikcafe.net" diye bir forum bulabildim. Forumu çok iyi incelemedim, ancak şu anda eleştirebileceğim nokta çok fazla reklam olması ve konuların iyi sınıflandırılamaması (cebir, analiz vs.).

MD-Sorular arşivinde forum konusuyla ilgili maillere baktığımda bir tek, 12 Mart 2006 tarihli, şu maili bulabildim:

"Kanımca mail list'i bir foruma çevirirseniz daha kullanışlı olabilir. Örneğin, birkaç arkadaş maillerinde utf-8 kullanmışlar malesef okumak mümkün değil. hem mail list'de html kullanımaması hemde plain text'in iyi düzenlenmemesi sonucu yollanan bir kod ioccc'ye aday duruma gelmiş, gene okumak çok güç. Tabii ki mail atanlar o mail'i okumaya çalışan insanlarıda düşünürlerse buna hiç gerek kalmaz..."

Burada yazan insanlar tarafından oluşturulacak bir forumun çok faydalı olacağı düşüncesindeyim. Bir forum nasıl kurulur ve işler henüz bilmesem de, böyle bir girişime gönüllü olduğumu belirtmek isterim. Eğer benim bilmediğim iyi bir forum, ya da bu konuda zaten başlamış bir hareket varsa, bilgilendirirseniz sevinirim.

Görüşlerinizi bekliyorum.

Drag n’ drop—Get easy photo sharing with Windows Live™ Photos.

http://www.microsoft.com/windows/windowslive/products/photos.aspx