[MD-sorular] constrained optimizasyon problemi

mustafa emirik mustafaemirik at gmail.com
24 Nis 2009 Cum 18:53:13 EEST

Hocam ilgilendiğiniz için teşekkür ederim. bu soruyu açık şekilde
yazmak biraz zor olacak benim için çünkü buradaki T matrisi aslında
köşegen elemanları X değişkenin iki katına eşit olan matrisin tersi
dolayısıyla ters matris alındığında X lerin matris içindeki yerini
bilmiyorum.. T*W(i) den kastım kare matris ve sutun vektör çarpımı
sonucu elde edilen sütun vektörün i'inci bileşeni.k=3, N=2 için
yazmaya çalışayım;
F= [V(1,1) / (CA1-C1)+V(2,1)/(CA1-C2)-S(1)]^^2+[V(1,1)/(CA2-C1)+V(2,1)
/ (CA2-C2)-S(2)]^^2+[V(1,1) / (CA3-C1)+V(2,1)/(CA3-C2)-S(3)]^^2
burada ;
M= X değişkeninin köşegen elemanlarına yerleştirilmesi ve diğer
elemenları sabit birer sayı olan bir matris
T= Y değişkenin -1 katından oluşan sütun vektör,
V=inverse(M)*W=T*W çarpımı sonucu oluşan bir vektör, CA'lar k ile
değişen ve bilinen sabitler, C'ler N ile değişen ve bilinen sabitler
yani paydaları sabit olarak düşünebiliriz.
G=V(1,1)+V(1,2)-5=0 şeklinde bir eşitlikle sınırlandırılmış.

23 Nisan 2009 Perşembe 19:08 tarihinde barýþ uðurcan