[MD-sorular] madeni para ile olasýlýk sorusu

Fati Fati fatifati28 at yahoo.com
25 Nis 2009 Cmt 01:23:49 EEST

Herkese selamlar,

Hilesiz bir madeni para ile n atış yaptığımız zaman paranın n kez üstüste TURA gelme olasılığının 1/ 2^n olduğunu hepimiz biliriz. k elemanıdır doğal sayılar olmak üzere, bu madeni para ile kn atış yaptığımız zaman bu atışlardan herhangi n tanesinin üstüste TURA gelmesinin olasılığı için tam birşey bulmak istiyorum. Bu olasılığı gayet hoş bir aralığın içine düşürebiliriz ama ben tam bir sonuç bulabilirmiyiz diye düşünüp duruyorum. Mesela bu parayı 100 kez attığımız zaman üstüste 50 kez TURA gelme olasılığı nedir?

KAYNAK: Yüzde Yüz Sonlu Oyunlar(sayfa 163) ,Matematik ve Oyun " Ali Nesin"

Fatih Çelik