[MD-sorular] ZİHNİ SİNİR

MEHMET ERSEN ULKUDAS meulkudas at hotmail.com
26 Nis 2009 Paz 18:12:15 EEST

Size az bir süre önce,
PİNTİNİN PEYNİRİ adlı güzel bir öykü-soru göndermiştim.
Şimdi de sırada ZİHNİ SİNİR
adlı ileti var, yeni bir öykü-soru geliyor.
Sıkı durun !
Var-yemez yedirmez Pinti Efendi ile
icadları hepimizin sinirlerini oyan o kıl hazretleri
mucid-i azam Zihni Sinir arasında ne ilişki var,
'KEL ALAKA' demeyin.
Önce öyküyü dinleyin,
sonra da sizlere özenle seçip seçip ilginç konularda sunduğum sorular menüsünden
bugün şimdi de buram buram Çay Beyaz Peynir İstanbul Simit, İzmir Gevrek kokan şu en son taze ürün
soruyu, bal şeker şifa olsun afiyetle ekl ü şurb eyleyin, pardon yanıtlayın diye gönderiyorum.
<ekl ü şurb  Osmanlıca bir deyim, bu günki dilde  yeme içme oluyor,
amma malumat fürüşluk ettim ha, Zihni Sinir yaya kalır bu laflarımın yanında>
..
Önceki ileti şu idi :
Subject: PİNTİNİN PEYNİRİ
Date: Wed, 15 Apr 2009 17:31:02 +0000
Bir pintinin bir kalıp peyniri varmış,
her sabah peyniri sakladığı cam kavanozu dolaptan çıkarır
çocuklarına gösterir fakat asla bir parçacık bile olsa peynir yedirmezmiş,
bir sabah çocuklar öyle ağlamışlar ki pinti efendi dayanamamış, direnememiş.
Kavanozdan peyniri çıkarmış,
masal bu ya
sihirli bir cımbızla peynir kalıbındaki
koordinatları rasyonel sayılar olan peynir zerrelerini
çekip çekip çıkartmış, masa üstündeki bir tabağa koymuş buyrun çocuklar afiyet olsun
tabaktaki tüm peynirler sizin yeyin bitirin demiş.
Sonra peynir kalıbını kavanoza koyup kaldıracak iken
pintinin aklına karpuz kabuğu gelmiş, cımbızla deşilmiş oyulmuş peynir kalıbını
mutfaktaki hassas terazi ile tartmış.
Pinti pek sevinmiş.
Niçin ?
Bilene aferin/tahsin.
M.E.Ülküdaş, Ph.D.
..
YENİ ÖYKÜ-SORU :
Meğer bizim POROF. ZİHNİ SİNİR
Cin-istanda tahsil görmüş,
CİNİSTAN TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
mekanotronik bölümü mezunu imiş.
Çok iyi matematik bilirmiş, zira
sağlam matematik bilmeden ne üst düzey mühendis olunur,
ne de fizikçi.
Meğer bizim akıllara seza yüksek zekası
 ve çok bilmişliği ile
Pintinin o sihirli cımbızını
Zihni Sinir icad ve imal etmiş.
Bu alet için şu algoritmayı yazmış ve robot cımbıza
bilgisayar dili CİN-TRAN/ pardon FORTRAN
ile kodlamış.
Algoritma şu,
Bir dikdörtgenler prizmasının kartezyen koordinatları ussal/rasyonel sayılar olan tüm
noktalarını birer birer sanki bir tesbih ipine dizilmiş sonsuz sayıdaki tesbih boncukları gibi
hiç sıra atlamaksızın seçip tümünü tüketmek.
HAYDİ MATEMATİK DÜNYASI
MATEMATİK KLUBÜ
ORTAK SORULAR ÜYELERİ
MATEMATİKÇİ KARDEŞLERİM,
ZİHNİ SİNİR BÖBÜRLENİP DURUYOR,
BU SİHİRLİ CIMBIZI BENDEN BAŞKA KİMSE YAPAMAZDI
DEYİP DURUYOR.
Lutfen beni mahcup etmeyin,
bu zorlu algoritmayı güzelce, açık seçik, ve fakat özlüce
yazıp bana gönderin.
Zihni Sinir görsün gününü,
İyi Günler, Başarılar dileklerimle.
MEÜ.
Sürükle ve Bırak: Windows Live™ Photos ile fotoğraflarınızı kolayca  paylaşımı.
http://www.microsoft.com/windows/windowslive/products/photos.aspx