[MD-sorular] Guvercin Yuvası İlkesi

berat okutan tazi55 at hotmail.com
27 Nis 2009 Pzt 21:02:46 EEST

Her x elemandır X kümesi için bir yargıda bulunan bütün teoremler demişim, fazla genel olmuş olabilir, X kümesini sonlu olmakla kısıtlıyorum.

From: tazi55 at hotmail.com
To: md-sorular at matematikdunyasi.org
Date: Mon, 27 Apr 2009 17:59:37 +0000
Subject: Re: [MD-sorular] Guvercin Yuvası İlkesi

Yapabiliriz. Önce bir diziyi sabitlediğimizi kabul ederiz. Sonra o dizideki elemanların tüm sıralamalarının olduğu kümeye A deriz ve A üzerinde bir olasılık tanımlarız. A sonlu sayıda eleman içerdiğinden (m olsun bu sayı) her bir elemanın (aslında elemanın değil de, tek elemanlı kümenin) olasılığına 1/m deriz. Daha sonra A'nın, içinde n'li artan veya azalan dizi barındıran sıralamaları içeren alt kümesini alırız, B olsun. P(B)=1 ise teorem doğrudur. Dediğiniz bölüm işlemi P(B)'yi bulmak aslında.
Ama bunu yapmak çözümde bize bir kolaylık sağlar mı bilmiyorum. Her x elemandır X kümesi için bir yargı veren bütün teoremlerde bu düşünce geçerlidir.