[MD-sorular] 1 > 0

Metin Saraykoylu msaraykoylu at cs.bilgi.edu.tr
26 Nis 2009 Paz 22:23:40 EEST

Tartisma ortami yaratmamak icin yanit yazmamayi tercih etmistim ancak sayin
Ege Azuz'dan sonra 1-2 sey yazmak istedim.

26 Nisan 2009 Pazar 16:19 tarihinde MEHMET ERSEN ULKUDAS <
meulkudas at hotmail.com> yazdı:

>  Sayın Metin Sarayköylü
> Her halde soruyu dikkatli okumadınız,
> Yanıtınızda
> *Tanimlayiniz: 1 ve 0
> *gibi benim özgün soruda olmayan bir ibare var.
> Ben
>  *kanıtlayınız : 1 > 0
> *demiş idim.
> Tanimlayiniz
> demedim.

Zaten sizin ozgun sorunuzda yazdiklarinizi size gondersem size cevap degil,
sizin sorunuzu size geri gondermis olurdum. Size gidis yolu onerisi olarak
tanimlayiniz diye yazdigimi anlayacaginizi sanmistim.

> Yanıt olarak
> Zannedersem tanimdan 1'in 0'dan buyuk oldugu cikacaktir.
> diyorsunuz.
> Bu da ne demek ?
> Matematik zan ile olmaz,
> bilgi ile olur,
> bu birinci gaf,

Matematik zan ile olmaz ancak her sey de gokten vahiyle inmez. En azindan
bana inmiyor. Bir soruyla karsilastigimda once nasil cozebilecegimi
dusunurum, sonra aklima gelen yontemlerle cozume ulasmayi denerim. Normal
insanlar da oyle yapiyor herhalde. Size de aklima gelen bir yontemi yazdim
ancak bastaki bir kelimeye takilmaniza sasirdim dogrusu.

>  tanimdan 1'in 0'dan buyuk oldugu cikacaktir
> diyorsunuz.
> Bu da ne demek ki ?
> Matematik o kadar kolay mı ?
>

> Behey Sarayköylü Kardeş !
> hiçbir kanıtlama yapmadan tanımdan bu çıkar de salla gitsin.
> Olur mu ?

Elbette ki matematik o kadar kolay degil, ancak buradan anliyorum ki
kullandiginiz 0'in 1'in daha ne oldugunu bile bilmiyorsunuz. Zaten
bilseydiniz "hiçbir kanıtlama yapmadan tanımdan bu çıkar de salla gitsin,
olur mu?" deme gafletine dusmezdiniz. Daha ne yazdigimi dusunmediginiz,
bilmediginiz seyler hakkinda sizden, bohem bir bicimde "Bu da ne demek ki,
kanit yapmadan salla gitsin, olur mu?" tarzinda yazilmis bir e-posta gormek
yerine "bunu biraz daha acabilir misiniz, anlamadim..." gibi seyler gormeyi
tercih ederdim. Egitimli ve bildigim kadariyla egitimci bir kisiden boyle
bir mail gormek... Bilirsiniz, imam osurursa cemaat ne yapar...

> [...]
> sınıf arkadaşlarınıza ve öğretim üyelerinize danışın,
> beklenen yanıtı yapın, geçerli ispatı bulun ve/veya nitelikli bir matematik
> kitabından alıntı yapın.
>

> Mensubu olduğunuzu telmih ettiğiniz
> İstanbul Bilgi Üniversitesi
> Matematik Bölümü
> başta
> Sayın Profesör Ali Nesin Hoca
> önderliği ve yönetiminde olmak üzere,
> bir çok değerli matematikçi araştırmacı ve öğretim elemanlarının mensubu
> olduğu,
> yurdumuzda mümtaz bir konumda olan bir matematik ilim ve irfan otağıdır.

Teveccuhunuz... Ancak ben Matematik degil, Finans okuyorum.

> e-mail'inizi bekliyorum.

Buyrun...

> Başarılar,
> MEÜ.