[MD-sorular] bir denklem çözümü

Kerem Altun kerem.altun at gmail.com
10 Ağu 2009 Pzt 23:03:19 EEST

Ben ilgili bir soru sorayim. Hatta birkac soru.

-- Bu sayi herhalde irrasyonel. Hatta askin. Kaniti var midir?

-- "Tam deger" derken, herhalde bilinen (yani bir isim verilmis) sayilarla
ifade edilebilmesi kastediliyor. Bir isim verilmis birsuru reel sayi var,
ornegin e, pi, altin oran vs. Yuzlerce vardir herhalde. Bu bahsettigimiz x
sayisinin, bilinen (yani isim verilmis) sayilar cinsinden ifade
edilebileceginin (ornegin, e^(pi bolu kok2) - (altin oran)^2 falan gibi), ya
da edilemeyeceginin kanitini yapmak matematikte saygi gorebilecek bir ugras
midir? Merakimdan soruyorum.

Kerem