[MD-sorular] Ynt: Re: İkiz Asallar

dede dede_47 at mynet.com
1 Ara 2009 Sal 21:10:49 EET

Sayın Metin Sarayköylü;
1)Her ikiz asal sayı çiftinin 6n+1 ve 6n-1 şeklinde olduğu
eğer kanıtlı değilse, "sonsuzun" bilmem neresinde (atıyorum)
12n+1 ve 12n-1 şeklinde ikiz asal sayı çiftinin olmadığı nasıl
söylenebilir?
(n=1 için bu form; 11,13 ikiz asal çiftini bak veriyor!
belki daha başka formda ikiz asal da vardır!)
2) İngizlice metne dikkat ederseniz; 6n+1 ve 6n-1
ikiz asal sayı çifti olması için n=1 hali hariç; her n sayısı değil;
 n sayısının sonunun sadece 0,2,3,5,7 ve 8 ile bitmesi gerektiği
belirtiliyor.
Bu durumda yine bilmem "sonsuzun" bir yerinde öyle bir (n) sayısı vardır
ki
sonu 1 ile veya 6 ile biter; ama 6n-1 ve 6n+1 sayıları ikiz asal olur.O
zaman da n için
konulan bu koşulun anlamı kalır mı?(veya neden konulmuş eğer kanıt
yoksa?)
3) Eğer ikiz asalların şeklinin bu olduğu kanıtlı ise örneğin
benim "her ikiz asal sayı çiftinin toplamı 12 ye, farkı ise
2 ye bölünür; yani toplamları ve farkları çift sayılardır"
önermem doğru olmalıdır, değil mi?
Şimdi ben ileri sürdüğüm bu önermeye dayanarak;
"çift sayıların sayısı sonsuzdur; şu halde ikiz asalların sayısının
sonlu/sonsuz olup/olmadığı varsayımını kanıtlamaya bu önermem
ile başlarsam, benden kendi önermemi kanıtlamam istenecek mi?
4) Sorumu sorarken, tek amacım 6n+1 ve 6n-1 formunun
ikiz asalların tek "formu" olup/olmadığının kanıtlı olup
olmadığını öğrenmektir.(Sanırım bu kanıtlı ise ikiz asallarla
ilgili birçok soruyuda yanıtlamak kolay olur)
İyi çalışmalar....
A.Kadir Değirmencioğlu