[MD-sorular] Dört Nokta

dede dede_47 at mynet.com
3 Ara 2009 Per 13:50:17 EET

Sayın Ali Nesin;

1) GeoGebra geometri çizim yazılımında çok uğraştım;

ama verilen 4 noktayı kenarları üzerinde barındıran,

bir kare(veya bir adet dikdörtgenden fazlasını çizemedim.

Sanırım dört noktayı barındıran yalnızca bir kare(dikdörtgen) olabiliyor.

(Belki bazı noktalar dikkatimden kaçmiş olabilir!)

2)  f, g ve S sayıları verilen noktaların uzaklıkları tarafından

belirleniyor,doğru. Kare olma durumunda yani, m=n=k ise

verdiğim eşitlikten bulunan (k) değeri, verilen 4 noktayı

kenarları üzerinde barındıran karenin bir kenarıdır ve tabii

pozitif olanı almak gerekir.

3) Verdiğim eşitliği nasıl elde ettiğimi ekte ki dosyada

veriyorum.Özel bir kare/dikdörtgen seçmedim;

sadece "verilen dört noktayı kenarları üzerinde barındıran"

dikdörtgeni var sayarak (Eğer verilen noktalar bir içbükey

dörtgen oluşturuyorsa böyle bir dikdörtgen her zaman var)

 verdiğim bağıntıyı çıkardım.

4) Verdiğim bağıntıyı nesıl çıkardığımı ekte sunuyorum.

İncelerseniz, belki benimde dikkatimden kaçmış,

hatalı sonuç verecek yanlışım olabilir. Herşeyi doğru

yaptığım iddiasında değilim. Bir "Amatör" olarak konuya

ilgi duydum; o kadar!

Saygılarımla...

A.Kadir Değirmencioğlu
Not:Ekini, 50 kB sınırı nedeniyle ayrı göndereceğim.

		Ücretsiz dinlemek için yüzbinlerce şarkı Kavun'da! Tıkla, dinle.