[MD-sorular] Dört Nokta

Burak Yücesoy burakyucesoy at gmail.com
3 Ara 2009 Per 16:34:53 EET

Aslında verilen 4 noktayı barındıran birden fazla kare olabilir.
İspatı için. kağıda bir kare çizelim. Sonra bu karenin biraz daha
büyük halini a açısı kadar döndürüp ağırlık merkezleri çakışacak
şekilde ilk karemizin üzerine koyalım. Kareler çeşitli noktalarda
kesişecektir ve her kenarda 2 kesişme olacaktır. Her kenardaki 2
kesişen noktadan birini seçersek. Elde edeceğimiz noktalardan 2 farklı
kare geçer. Hatta her kenarda 2 nokta olduğu için 2^4 = 16 farklı 2
kare oluştuabilen 4 nokta elde edebiliriz.