[MD-sorular] Dört Nokta

Tarik Ozkanli tarik.ozkanli at sampas.com.tr
4 Ara 2009 Cum 13:18:11 EET

Merhaba,

Eğer "ikircikliden" kastınız "tutarsızlık" ise, kaba ifadeyle:

1-      Matematiğin tutarlı olduğunun matematiksel olarak ispatlanamayacağı

2-      Tüm doğru önermelerin ispatının olmadığı

Gödel tarafından 1930 civarı verilen iki teoremle ispatlandı. (Inconsistency ve Incompleteness teoremleri)

Bu ispatlar  1900' lerin başında David Hilbertin en hararetli savunucusu olduğu "biçimciliği" oldukça sarstıysa da

biçimcilerin çalışmaları matematiksel mantığın gelişimine ve bilgisayar bilimlerinin temelinin atılmasına neden  oldu.