[MD-sorular] Dört Nokta

Ali Nesin anesin at nesinvakfi.org
5 Ara 2009 Cmt 00:44:52 EET

Yaptiginiz yanlisi bilmiyorum. Zaten yanlis yaptiniz demedim.
"Muhtemelen yanlis yaptiniz" dedim.
Yanitiniz dogru olsa da, yani dort noktadan gecen bir kare bulmus
olsaniz da asagidaki akil yurutmeniz yanlis:
"Eğer bu 4 noktadan, birden fazla kare geçiyorsa:
Tek karenin olması haline göre bulduğum bağıntının çıkarılışını verdim.
Ben burada ne yanlışı yaptım?"
Su yanlisi yaptiniz: Eger dort noktadan tek bir kare gecmiyorsa ama siz
dort noktadan tek bir kare gectigini varsayiyorsaniz, o zaman yanlis bir
varsayimdan yola cikiyorsunuz demektir. Dolayisiyla kanitiniz kabul
edilemez.
Ote yandan yanitiniz bazi kosullar altinda dogru yaniti da verebilir.
Cunku sonucta yanlis bir akil yurutmeyle dogru yanit bulunabilir.
A.