[MD-sorular] Maymun Sorusu

dede dede_47 at mynet.com
6 Ara 2009 Paz 11:46:08 EET

Sayın Tibet Efendi;
"Maymun Sorusu" üzerine biraz beyin alıştırması yaptım;
doğruluğundan emin değilim ama, paylaşayım dedim:
ABRAKADABRA sözcüğünde toplam n=11 harf vardır.
Harf tekrarları: A harfi=5 adet, B harfi=2 adet, R harfi=2 adet,
diğer harfler birer adet kullanılmıştır; dolayısıyla
çevrim (permutation) sayısı N=11!/(5!*2!*2!)=83160 adet
çevrim vardır ve her çevrim 11 harflidir. Her harf 1 saniyede
yazılabildiğine göre 11 harfli  83160 adet çevrimin yazılması
gerektiğinden (ki içinde sadece bir tanesi doğru kelime
"abrakadabra" olacaktır) 11*83160=914760 saniye sürecektir.
Bu da 914760/3600=254.1 saat=10.5875 gün demektir.
İletinizde yanıtın ilginç olduğunu belirtmişsiniz, benim yanıtımda bir
ilginçlik göremedim; dolayısıyla büyük olasılıkla yanlış olmasına rağmen;
kimseden sorunuza yanıt gelmeyince, paylaşayım dedim.
İyi çalışmalar..
A.Kadir Değirmencioğlu

		Ücretsiz dinlemek için yüzbinlerce şarkı Kavun'da! Tıkla, dinle.