[MD-sorular] maymun sorusu

Ali Nesin anesin at nesinvakfi.org
6 Ara 2009 Paz 20:39:58 EET

Simulasyonumda rastgele sayi secerken 1 ile 0'in yerlerini
degistirdigimde tam tersi sonuc buldum! AA'yi 6,66 saniyede yazarken
AB'yi 4,43 saniyede yazdi!
Anlasilan excel'de 0 ile 1 arasinda secilen rastgele bir sayinin tam
tamina 1/2 olma olasiligi pek dusuk degil. Ya da ben rastgele sayimi
yeterince ince secemedim.
Her sey ilk tahminim gibi... Yani sasmami gerektirecek bir sey yok.
Metin Saraykoylu'nun onerdigi
http://complexzeta.wordpress.com/2008/02/08/martingale-monkeys/
sayfasinda da zaten oyle diyor.
"In fact, we can make this clumping relationship even clearer with the
following question: Suppose we have only two letters, A and B, and a
monkey randomly types them. What is the probability that BA occurs
before AA? The answer is 3/4 for a rather simple reason: if the sequence
does not begin with AA, then there will be a B before the first
occurrence of A, so BA will occur before AA unless the sequence starts
with AA, which happens only 1/4 of the time."
Bu arada Tibet Efendi'nin yazdigi aciklama ya da Metin Saraykoylu'nun
onerdigi http://complexzeta.wordpress.com/2008/02/08/martingale-monkeys/
sayfasindaki aciklama muhtesem. Gercekten olaganustu.
Ali