[MD-sorular] Maymun sorusu

dede dede_47 at mynet.com
6 Ara 2009 Paz 23:20:28 EET

Değerli Üyeler;
Bu maymun sorusu bayağı zorlu çıktı: Ben tartışmaların dışında
daha başka bir noktayada takıldım:Ya "maymunumuzun"
huyu tutarda sürekli ayni harfe basarsa? Veya "Abrakadabra"
sözcüğünde ki bir harfe  hiç basmazsa? Her iki halde de hiçbir
zaman "Abrakadabra" yazılamaz demek olmaz mı? Şu halde;
"maymunumuz her harfe sonlu sayıda basmak zorundadır"
ibaresi bir ön koşul değilmidir bu soruda?Bu ön koşul kabulüyle
A) "Maymunumuzun" önünde sadece A ve B harfleri olan iki tuşlu
bir klavyede "AB" sözcüğünü yazma süresini hesaplayalım:
"AA, AB, BA, BB" lerde her ikili harf grubu 2 saniyede yazılacağına göre
toplam,
T=2^2*2*1=8 saniye içinde maymunumuz AB kelimesini kesin yazmış olmayacak
mı?
(Sanırım kimse maymunun sürekli AA ya basacağını düşünmez, düşünürse o
zaman
bu sorunun yanıtı sanırım hiç verilemez!Tibet efendinin yanıtını buna
uygularsak:
Tekrarlı AA ve BB leri T=2^2+2=6 sn de tekrarsız AB ve BA leri ise
T=2^2=4 sn de yazmış olacaktı)
B) "Maymunumuzun" önünde bu kere A,B ve C harflerini bulunduran bir klavye
olsun
ve "ABC"  harf grubunu yazmasını isteyelim.Bu
defa:AAA,AAB,AAC.......ABC.....CCC
ler yazılırsa 27 adet olduğu görülür.Şu halde T=3^3*3*1=81 saniye
içerisinde
maymunumuz ABC sözcüğünü kesin yazacaktır.(Tibet efendinin yanıtını buna
uygularsak
örneğin iki tekrarlı harf grupları T=3^3+3^2=36 sn; 3 tekrarlı harf
grupları
T=3^3+3^3=54 sa de; tekrarsız (ABC gibi)  harf grupları ise T=3^3=27
sn de
yazılacak demektir. Bu "analojide" hata yapmadıysam bir "harf grubunun"
yazılma süresinde harflerin tekrarlı olup/olmaması süreye etki
etmemektedir.
Genel olarak m=Klavyede ki harf sayısı (örnekte 29);
n= yazılacak harf grubununda ki harf sayısı (örnekte 11), t=bir harfi
basma süresi ise;
(örnekte t=1 sn); m adet klavye harfinde, n adet harfli bir kelimeyi yazma
süresi;
T=t*n*m^n olmaz mı?(Örnek soru için bu süre T=1*11*29^11 sn)
Not:İnternet ayarlarım kendiliğinden nasıl olduysa bozuldu,
onunla uğraşırken bir yandan da bunları düşündüm;
yanlış olma olasılıüğı yüksek ama, yinede yazmak istedim..
İyi gece dileklerimle..
A.Kadir Değirmencioğlu

		Ücretsiz dinlemek için yüzbinlerce şarkı Kavun'da! Tıkla, dinle.