[MD-sorular] Fwd: Paradoks

tibet efendi tibetefendi at yahoo.com
10 Ara 2009 Per 01:06:36 EET

1-1+1-1+1-1+-……..=1/2
böyle bir sey yok. Yakinsamiyor ki.
Hangi analiz kitabinda var bu?
bunu kullanarak bir cok sacmaligi kanitlayabilirsiniz. Birbine zit seyler de kanitlayabilirsiniz cünkü tutarsiz bir yapi olmus olur elinizde.

Bertrand Russel bir konusma sirasinda tutarsiz bir sistemden hareketle her seyin ama herseyin kanitlanabilecegini söyler. Biri de "o zaman 1=0'dan hareketle sizin papa oldugunuzu kanitlayin" der. Russel da söyle der: "Papa'yla ben bir odaya girdik. Odada kac kisi var? 1=0 olduguna göre 1+1=1 olmali. Odada 1+1=1 kisi var. Demek ki ben Papayim."
Bu hikayeyi nerede okudugumu hatirlamiyorum. Gercek mi onu da bilmiyorum.

Birinci derece elementer mantikta bunu kanitlayabiliyorsunuz. Yani tutarsiz bir sistemden hareketle dogru ya da yanlis her iddianin kanitlanabilecegini.

tibet