[MD-sorular] Asal Zeta Fonsiyonu

Baris PAKSOY baris.paksoy at gmail.com
11 Ara 2009 Cum 14:34:37 EET

2009/12/11 E. Mehmet Kıral <luzumi at gmail.com>

> Asal sayi teoreminin bir kanitinda (Newman'inki yanlis hatirlamiyorsam) bu
> fonksiyon kullaniliyordu.
>
> Bu fonksiyonun asal sayilarin dagilimi hakkinda bilgi verecegi ortada.
> Ornegin s sayisi 1'e sagdan yaklasirken fonksiyon sonsuza gidiyorsa, bu
> sonsuz tane asal var demektir.
>
> Fonksiyonun incelenisi daha baska bilgiler de veriyor, ancak normal zeta
> fonksiyonunu incelemek cok daha kolay cunku normal zeta fonksiyonunun carpim
> yazilimi var CARPIM(1 - 1/p^s)^-1  biciminde.

> Eren Mehmet Kıral

s 1 ikenki durumun iraksak oldugunu zaten Euler ispatlamisti yalnis
animsamiyorsam, hatta asallarin sonsuzlugunun bir ispatini bu sekilde vermis
olmasi lazim. Ama onun disinda ki durumlarin dagilima dair nasil bir bilgi
vericegini tam olarak anlayamadim. Bir de asal zeta fonksiynuyla zeta
fonksiyonu arasinda herhangi bir iliski mevcut mu?