[MD-sorular] Fwd: Paradoks

Odul Tetik odultetik at gmail.com
11 Ara 2009 Cum 17:43:47 EET

Dediklerinize katılıyorum, özellikle de son cümlenize
Wittgenstein'ın sözünü verirken anlatmak istediğim düşünmeye sınır
çizilemeyeceğiydi, bunun saçmalığını da zaten Wittgenstein gösteriyordu.
Düşüncenin sonsuz olmasıyla sonsuzun anlaşılabileceği düşüncesi sonsuzdan
sonsuzu çıkarmak (belki de bölmek) gibi olurdu. Bunun için de önce sonsuzun
bir nevi kesin bi tanımı gerekir. Bunun için de düşüncenin sınırı olmadığını
söyleyip işi çözmeye çalışırsak yine başa döneriz. Bu şekilde sanırım
"sonsuza" kadar dolanırız. Ama bunu söyleyebilmek için (bile) de sonsuzu
kesin bir şekilde tanımlamış olmamız gerekirdi. Bunun içinse yine aynı yere
dönerdik.
vs vs
Bu tur "sonsuz" (ah ah) düşünme süreçleri bulmak 1-1+1-1+... veya
...+1/n^2+1/n+1+n+n^2+... gibi seriler bulmak kadar kolay ve anlamlıdır.
Belki de bazıları (mesela Dante) bunun gibi sonsuzluklardan yola çıkarak
Tanrı'yı anlamanın yolunun bir kısır bir döngü (Moebius yarışı gibi)
olacağını söylemişlerdir.
Ödül Tetik