[MD-sorular] tamlık bölgesinde çarpım polinomunun başkatsayısı

Metin Odun metamaths at gmail.com
26 Ara 2009 Cmt 18:49:51 EET

R bir tamlık bölgesi. Katsayıları R'de olan iki polinomun çarpımının
başkatsayısının polinomların başkatsayılarının çarpımı olduğunu nasıl
gösteririz?

Soruyu az çok kavradım, misal Z_6 bir tamlık bölgesi değildir. Burada 2x^2
ve 3x+1 polinomlarını aldım. Başkatsayıları 2 ve 3 fakat
(2x^2).(3x+1)=6x^3+2x^2 ki bu da 2x^2'ye denk ama bunun başkatsayısı 2, 2.3
değil.

Zorlandığım yer notasyon, kuvvet serisi gibi gösterim ve bileşen gösterimi
de denedim ama bir türlü çözüme ikna olamıyorum.

Vakti olan varsa full bir çözüm yapabilecek var mı, notasyon açısından
doyurucu olan?

Çok teşekkürler.