[MD-sorular] Üçgen Sorusu

dede dede_47 at mynet.com
28 Ara 2009 Pzt 17:33:05 EET

Sayın Tibet Efendi,

İyi bir aydınlatma demek; aydınlatılacak yerde

“aydınlık şiddeti” ve
“parıltı”, aydınlatmanın

yer ve zaman bakımından “düzgünlüğü”,
”gölge”,

“ışık rengi” ve “kamaşmanın”;
yönetmeliklerce

belirlenmiş değerlerinde olmalı ve
“olabildiğince”

bu değerlerin aydınlatılacak yerde az değişmesi

(ideal durumda değişmemesi) sağlanmış aydınlatma
demektir.

(Bakınız.Prof. Dr. Muzaffer
Özkaya;Aydınlatma Tekniği,

İTÜ Matbaası,1968, Birinci baskı; Sayfa151.Sanırım çift
tırnak

içine aldığım aydınlatma kavramlarının da
tanımlanmasını

istemezsiniz,zira burada bu olanaksız.)

Dikkat edilirse bu tanımlamada ilk parametre
“aydınlık
şiddeti”

olarak verilmiş olup; ben de “iyi bir
aydınlatma” tanımında
buna

önem vererek tanımlamış diğerlerini ihmal etmiştim.

Aklımdan geçeni demek tam ifade
edemedim.Yazdıklarım,

“Tümlevle üçgenin merkezi belirlenir”
gibi anlaşılmış.

Aklımdakini örnekle anlatayım. Bir kare yüzey olsun
ve

bu kare yüzeyin içinde bir P noktasında h
yüksekliğinde bir
direğe

I ışık şiddetini verebilen bir lamba asılsın.Bu lambanın
karenin

köşelerine uzaklıkları r1, r2, r3 ve r4 şeklinde farklı
değerlerde

olacağı açıktır.P noktasında ki lambanın, karenin
köşelerindeki

 “aydınlık
şiddeti” E(n)=I*h/(h^2+a(n)^2)^3/2 ile
bulunur.(n=1,2,3,4)

(Yukarıda ki kaynaktan uyarladım)Şimdi karenin her dört
köşesinde

E1=E2=E3=E4 aydınlık şiddetlerinin birbirine eşit olması
için bu

bağıntıda tek çare a1=a2=a3=a4 olmasıdır.(I ve h
sabittir)

Bir karede de bu koşulu sağlayan tek nokta üçgenin
merkezi

(köşegenlerinin kesim noktası)olacağı
açıktır.”Bu nokta
tümlevle belirlenir”

derken bu şekilde belirlemeyi kast etmiştim.

Umarım bu yazdıklarımdan  “ne olduğumu” da çıkarmışsınızdır.

Saygılarımla..

A.Kadir Değirmencioğlu

İngilizce seviyenizi ücretsiz test edebilirsiniz.
Tıklayınız