[MD-sorular] Üçgen Sorusu

Kerem Altun kerem.altun at gmail.com
29 Ara 2009 Sal 00:07:37 EET

Herhangi bir noktanin duzlemde verili 3 noktaya uzakliklarina r_1, r_2, r_3
dedigimizde, 1/r_i^2 toplamini maksimum yapacak noktayi ariyoruz sanirim. Bu
kadar bariz degildir gibi geliyor bana. Hatta bu noktanin ucgenin icinde
oldugunun (ya da olmadiginin) kaniti bile cok bariz degildir herhalde.

Ama ortalama duzeyde analiz kullanarak da bulunabilir sanirim. Bulan vardir
kesin. "Minimum distance problem" diye arayinca google'da cikiyor birseyler.

Kerem