[MD-sorular] RİEMANN ve DARBOUX

E. Mehmet Kıral luzumi at gmail.com
29 Ara 2009 Sal 17:57:07 EET

Lebesgue integrali olmayip bir anlamda Riemann integrali olan fonksiyonlar
da vardir. Ornegin [0, +sonsuz) araliginda sinx / x fonksiyonunun Lebesgue
integrali yoktur. Ancak (improper) Riemann integrali vardir.

> Lebesgue integrali icin ise dikey dogrular yerine yatay dogrular
> kullaniriz.
> Lebesgue ile daha genel bir sonuc cikmasi beni hep sasirtmistir.

Beni sasirtmiyor, zira kalkis kumesi R^N'nin bir altkumesi olmadigi surece
kalkis kumesini dikdortgenlere bolmenin pek bir anlami yok. Ancak ne tur bir
integral aliyorsak alalim fonksiyonlarin varis kumesi hep R ya da C,
dolayisiyla varis kumesini hep araliklara (ya da dikdortgenlere)
bolebiliriz.