[MD-sorular] BBC'den çok küçük bir alıntı

Kerem Altun kerem.altun at gmail.com
18 Şub 2009 Çar 12:21:57 EET

Aslinda bu konunun yeri burasi degil herhalde, ve makaleyi de okumadim.
Ancak birkac sey yazayim. Herseyden once, "Islamic science" baslikli bir
makaleyi cok ciddiye almamak gerek sanirim, zira bilimin islamisi olmaz.
Ikincisi, ABD'nin Ivy League'i senelerdir (hakli veya haksiz olarak) isim
yapmis universitelerden olusmakta. Dergi hakemlerinin bu universitelerden
gelen makaleleri degerlendirme kriterleri, baska ulkelerden (ornegin Cin,
Japonya) gelen makalelere gore farkli olabilir. Kaldi ki, bu istatistik
acaba hangi yayinlar icin yapilmis? Ornegin dergilerin prestijlerini
belirleyen bir takim olcutler var, ve bu olcutleri de yine ABD'nin kendisi
belirliyor, ve bu olcutler Turkiye universitelerinde de gecerli sayiliyor.
Ayrica Ali Nesin akademisyenlerin gorevinin kitap cevirmek degil, makale
yazmak oldugunu soylemisti yanlis hatirlamiyorsam. Turkiye'nin bilimde
ABD'nin gerisinde olmasinin nedenini akademisyenlerde degil, Turkiye'nin
egitim politikasinda aramak gerekir dusuncesindeyim.

Kerem