[MD-sorular] BBC'den çok küçük bir alıntı

Ceyhun B. Akgül cb.akgul at gmail.com
18 Şub 2009 Çar 12:37:31 EET

Merhaba,

Burada tartismaya acmak istediginiz konu Turk akademisyenlerin ne kadar
uretken olup olmadigiyla ilgiliyse bakilmasi gereken istatistik,
Turkiye'deki universitelerde uretilen yayin sayisi degil
dunya uzerindeki butun Turk akademisyenlerin sozkonusu donemde yaptigi yayin
sayisidir.

Herkesin malumu olan "olanaklar" mevzusuna girmeyeyim, zaten herkes uc asagi
bes yukari ABD'deki -ya da gelismis ulkelerdeki diyelim- akademik
olanaklarla Turkiye'dekinin arasinda daglar kadar fark oldugunu biliyor.

Ben daha ziyade teknik bir yorum yapayim:
Bir istatistigi degerlendirirken once iliskili oldugu sorunun dogru soru
olup olmadigina dikkat edilmeli.
İstatistikler dogru duzeltmeler yapilmadigi takdirde ya da yanitlayabilecegi
sorunun disinda bir soru icin kullanildiginda son derece yaniltici -ve hatta
cogu zaman manipulatif- olabilir.

ceyhun