[MD-sorular] Gitar sesini hesaplamak

Mustafa Umut Sarac mustafaumutsarac at gmail.com
22 Şub 2009 Paz 04:32:08 EET

Merhaba ,

23 yildir enstruman yapimiyla ilgileniyorum ve bu konuda FEA  programlariyla
yillardir ugrasan ama basarili olamamamis arkadaslarim var.
Ben bu tip ğrogramlari ogrenirken cok zorlaniyorum , basarisizim ve konuyu
bilmiyorum.
Simdi yan taraflarindan yassitilmis bir yumurta dusunun , icinde bosluk var
ve govde cok ince.
Bu seklin akustik bas gitar govdesi olarak bir ses uretecegi kesin ama bunu
bir algoritmaya seklin degerlerini giren bir program yazmak daha kolay
degilmi , programin ne yaptigini , ne hesapladigini gormek , bilmek daha
avantajli degilmi ?
Bu konuda bana algoritma secimi ve bulumu konusunda yardimci olurmusunuz ?
Bu cok zor mu olur ?
Bir de uyari aldim , titreyen govde ile icerdeki havanin etkilesimini FEA da
hesaplamak cok zormus .

Saygilarimla ,

Mustafa Umut Sarac