[MD-sorular] Ceviri uzerine

cengiz zopluoglu cengizzopluoglu at hotmail.com
1 Oca 2009 Per 01:28:34 EET

"
Ingilizce egitim bence vatana ihanettir , sadece amerikan sempazitani yetistirir , ayrica  boyle yurtdisinda yasayan , sifir kalite , ipini koparmis turk okumusu ile bu isler yurumez."

e biraz  insaf yahu ! yurtdışında doktora yapan ve çok iyi işler çıkaran hepsi de en az senin kadar milletini bayrağını seven yüzlerce insan var. "sıfır kalite , ipini koparmış türk okumuşu"  lafını size aynen iade etmemden lütfen alınmayınız.

Date: Mon, 29 Dec 2008 22:21:20 +0200From: mustafaumutsarac at gmail.comTo: md-sorular at matematikdunyasi.orgSubject: [MD-sorular] Ceviri uzerine
Arkadaslar , Akademik bilginin cevirisi hakkinda yazdiklarinizi okudum , yorumlariniz forum liderlerinin bile ulkemizin yurtdisiyla bilim yardimiyla ekonomik olarak yarismasi konusunda ne kadar az dusunduklerini ve ne kadar hazirliksiz olduklarini gosterdi.
Ali bey , ingilizce ogren kardesim demis , peki o zaman Cin de yayinlanan yuzlerce , japonyada yayinlanan binlerce akademik yayini nasil takip edecegiz ?
Her zaman soyledigim gibi , her dilden Turkceye , cumle ceviren uzerinde cok ciddi calisilmis programlara ihtiyac var , tipki google translate gibi
Japonyaya gittiginiz zaman , cep telefonuyla mesela yemek menusunun yakindan resmini cekiyorsunuz , telefon yaziyi taniyor ve baska bir dile ceviriyor.
200 dolar verdiginiz zaman her turlu japonca , cince metni onbinlerce karakteri yuzbinlerce farkli anlamiyla veren ceviri bilgisayarlari aliyorsunuz.
Ama bunlar , bir amerikanın yaptigi is degil mesela ,
Amerikalilar , hic bir amerikali bilim adamina , rusyada ne yapildigini ogrenmek mi istiyorsun , git rusca ogren demiyor.
Rusyanin son 100 yilda yayinladigi ne kadar bilimsel yayin varsa hepsi databankalarinda mevcut ve ozetleri , basliklari ingilizceye cevrilmis durumda
Bu tum dunya ulkeleri icin boyle , bu yuzden bir amerikan buyukelciligi rusyada futbol stadi buyuklugunde , adamlar yemiyor , icmiyor , ne varsa ceviriyor , artik bilgisayarlami bilmiyorum ama hepsi hazir
Bu databankalarini mesela Harvard , her ogrencisinden yilda aldigi 30 000 dolardan ayirarak kiraliyor , tabii cok pahali
Bunu devlet yapmali , bu bilginin toplanmasi da ancak butce ve adam ayirarak yapilabilir
Yoksa her ulkede yapilan calisma icin o ulkenin dilini bilmem kac sene calisarak ogrenmek akillica degil
Su anda Cin , japonya , tayvan , kore , singapur her turlu yaziyi ve egitimi kendi dillerinde veriyor
Ingilizce egitim bence vatana ihanettir , sadece amerikan sempazitani yetistirir , ayrica  boyle yurtdisinda yasayan , sifir kalite , ipini koparmis turk okumusu ile bu isler yurumez.
Ben bilgisayar muhendisi yada matematikci olsam bu ceviri programlarini yapacagim ama bir arkeologum ve bizede databankasi  lazim.
Onemli olan bu tum databankalarina ulasim ve bunlardan online Turkceye ceviri yapacak programlar lazim
Bu istihbarat orgutleri her gun yuzbinlerce yaziyi, faksi , telefonu , e mail i ceviriyor biz hala 200 sayfa yaziyi okumak icin 5 sene ingilizce calismaktan bahsediyoruz
Farkli bir boyutta dusunun

Umut
More than messages–check out the rest of the Windows Live™.
http://www.microsoft.com/windows/windowslive/