[MD-sorular] FW: MD-Sorular

Ali Nesin nesin at bilgi.edu.tr
13 Oca 2009 Sal 00:43:39 EET

  _____

From: Cem Kocagil [mailto:cem.kocagil at gmail.com]
Sent: Monday, January 12, 2009 5:36 PM
To: Ali Nesin
Subject: MD-Sorular

Merhaba Ali Bey, gruba bir mail göndermiştim ama iletilmedi sanırım. Mahzuru
yoksa gruba iletebilir veya birkaç dakikanız varsa siz cevaplandırabilir
misiniz?

[ MD-2008-III'te Eureka köşesinde (sf. 104) MD-2008-II.1 sorusunun çözümü ve
yanıtı verilmiş. Soru kısaca şu şekilde: "elimizde bir çubuk olsun. çubuğu
rasgele iki yerinden kırarsak, oluşan 3 parçanın üçgen oluşturabilmesi
olasılığı nedir?". Ancak verilen yanıt beni ikna etmedi, ben hala yanıtın
1/4 olduğunu düşünüyorum. Yanıt grafiğindeki taralı alanın y=x 'e göre
simetriğinin de taranmış olması gerekiyor. Siz ne düşünüyorsunuz? ]

Teşekkürler