[MD-sorular] measure theory

tibet efendi tibetefendi at yahoo.com
13 Oca 2009 Sal 01:10:10 EET

Cok basit bir sorum var, ama bir türlü kanitlayamadim.

Lebesgue, integralinin türevle olan iliskisi hakkindaki temel teoremde bir sürü ufak teorem kullaniyor. Bu kücük teoremler bize ödev olarak verildi. Bir tanesini yapamadim ama bir kitapta buldum. Kanitta anlamadigim ufak bir nokta var. Onu soracagim, bir bilen aciklarsa cok sevinirim.

Bir [a,b] araliginin (Lebesgue-) ölcülebilir herhangi bir A altkümesi var.
Diyor ki: Bana bir pozitif epsilon sayisi verildiginde, ben öyle sonlu sayida aralik (Interval) bulabilirim ki (bu araliklarin birlesimine I diyelim) A ile I'nin simetrik farklarinin (Lebesgue-)ölcüsü epsilondan kücük olsun.

simetrik fark derken: (A\I) U (I\A)

Kitapta bu cümle kanitin icinde yazilip gecilmis.

Yani kaniti kendinden menkul gibi. Ama bana hic öyle acik gelmedi. Bir türlü de gösteremedim. Parcaliyorum sürekli [a,b]'yi, o parcalardan bir secim yapmaya calisiyorum, olmuyor.
Biri yardim ederse sevinirim.

Tibet