[MD-sorular] cokgen sorularina devam

Kerem Altun kerem.altun at gmail.com
14 Oca 2009 Çar 15:02:38 EET

Merhaba,

Cokgen sorularina devam ediyorum, daha once de sorduklarima ek olarak.
Duzlemde N tane nokta verilmis olsun. Soru kolaylasir mi bilmiyorum, ama
bunlarin "convex position"da olduklarini varsayabiliriz. N tane de uzaklik
(yani pozitif sayi) verilmis olsun, bunlara d_1, ..., d_N diyelim. M kenarli
oyle bir cokgen bulacagiz ki, bu N tane nokta bu cokgenin ic bolgesinde
olacak, ve i'inci noktanin cokgene uzakligi d_i olacak. Soruyu
kolaylastiriyorsa cokgeni de convex alabiliriz.

Boyle bircok cokgen vardir elbette, ornegin M >= N ise bulmak kolay gibi
geliyor bana. Bir ornek uzerinden soruya devam edeyim. Ornegin N = 100
olsun, yani 100 tane nokta var, convex position'da bunlar. 100 tane de
uzaklik degeri var. Ornegin M = 3 ise, genel olarak boyle bir cokgen yoktur
ama M = 100 ise boyle bir cokgen vardir (sanirim). Sormak istedigim sudur
ki, bu M icin bir minimum deger var midir? N midir bu deger? Yoksa bu
uzakliklari saglayacak mesela 50 kenarli bir cokgen de bulabilir miyiz?

Umarim anlatabilmisimdir. Tesekkurler.