[MD-sorular] küre üzerinde düzgün dagılmış noktalar

Ceyhun B. Akgül cb.akgul at gmail.com
29 Oca 2009 Per 11:29:31 EET

Merhaba,

Oncelikle yanitlar icin tesekkur ederim.
Soruysa surdan cikiyor ve aslinda asagidaki gibi sorulmaliydi:

Oyle bir ornekleme yontemi bulalim ki:

- Bu yontem SO(3)'un ayrik altgruplarini istedigimiz ayiricilikla versin
(kapali bir reel araliktan secilen es aralikli rasyoneller gibi)
- Altgrubun kapanisinda SO(3)'un kendisini elde edelim
- Her bir altgrup kure uzerindeki bir nokta simetri grubuyla birebir
eslenebilsin
- Ve bu simetri grubununu da apacik yazabilelim.

Daha onceki tartismayla ilgisi platonik katilarin birer ozel durum olmalari.
Platonik katilarin koseleri birer simetri grubu olusturuyor ve bu gruplarin
her biri SO(3)'un apacik yazabildigim (varligiyla birlikte ne oldugunu
bildigim) bir altgrubuyla eslenebiliyor.
Yukaridaki yontem/algoritma bunun bir genellemesi olarak gorulebilir.

Oncelikle bu mumkun mu ondan baslamak gerekiyor sanirim.

Yeniden tesekkur ederim,

ceyhun

--
Ceyhun Burak Akgul, PhD
Marie Curie Research Fellow

High Tech Campus 36, WOp122 (WO 01)
5656AE Eindhoven, The Netherlands
Phone: +31 40 27 46156  Fax: +31 40 27 42630
www.tsi.enst.fr/~akgul