[MD-sorular] Ekşi

MEHMET ERSEN ULKUDAS meulkudas at hotmail.com
9 Tem 2009 Per 13:14:29 EEST

Sayın Yılmaz Çabuk
Konuşma Abuk Sabuk,

Önce Türkçe Öğren,

Fetva Sonra Döktür.

Daha iletinizin ilk satırında, halt etmişsiniz,

ikinizde  yazmışsınız,  yanlış,

ikinizde  denmez

ikiniz de denir,

oynadıgınız oyuna bir ad verinde denmez,

oynadıgınız oyuna bir ad verin de denir,

sözcük sonunda sözcük ile birlikte/bitişik yazılan  de  'de takısı'dır,

ses uyumuna göre de veya da  yazılır,

ismin 'de hali'  için kullanılır,

uluslararası terminolojide ismin de hali  datif / dative case olarak adlandırılır,

ayrı yazılan de veya da ise takı değil ayrı bir sözcükdür,

arkaik formu 'dahi' olan bu sözcük asla de takısı değildir.

Cehlin sonu yoktur,

öğrenin, bu dersinizi iyi belleyin

ve bir daha bana ve bencileyin Matematik Dünyası kerli ferli üyelerine

böyle ukalalıklar etmeye kalkışmayın ...

MEHMET ERŞEN ÜLKÜDAŞ, Ph.D.

ODTÜ, EGE, DEÜ önceki

 öğretim üyesi

cc: Sayın Yonca Erdem