[MD-sorular] MD 2005 Yaz ve Güz sayilarina övgü

ozgur baskaya baskaya_ozgur at yahoo.com
9 Tem 2009 Per 20:36:58 EEST

Almanya'da 20. yilini dolduran biri olarak MD ile ciddi anlamda gec tanismis olmama mi üzüleyim, yoksa gec te olsa tanismis olmama mi sevineyim bilemiyorum. Son 3-4 yildir Türkiye'ye gelislerimde -eger rastlarsam- alirdim bazi sayilarini. Seyrek seyrek birikmisti bir kac tane. Ancak bir kac ay önce eski sayilarini da edinmeye basladim ve son 4-5 yillik "seriyi" tamamladim. Zamanim pek olmadigi icin incelemekte cok agir gidiyorum. Olsun acelem yok...

2005 yilindaki yaz sayisinda baslayan "konikler" konulu yazilara ve güz sayisindaki devami olanlari (konikler 2) ve yaninda benim yillardir hayrani oldugum altin oran konulu yazilara resmen bayildim. Emegi gecenlerin ellerine, zihinlerine saglik. Sayin Mustafa Yagci'nin geometri konulu kösesini cok begenerek takip ediyordum zaten o seyrek edindigim sayilarda. Bu altin oran konulu yazi beni ruhen cok mutlu etti. Bunun ötesinde dogamizin bence en ilginc olgularindan biri olan "konikler" konusu da iki sayida cok iyi ve detayli islenmis. Iste ortaokullarda ve liselerde aslinda bu sekilde ders vermek gerekir. Bunlari gören ögrenci ilgilenir ister istemez. Kuru kuruya "yaz tahtaya - deftere temize cek te aksama calisirsin" sistemi ne yazik ki benim zamanimda hakimdi; hala öyle mi bilemiyorum.

Bir de md-sorular'in 2005 eylül ve ekim aylarinin yazilarina baktim. iki isim ilgimi cekti. Ozan Hasimi Oktar ve Sükret Gökay. Sükret Gökay altin oran'in müzikteki yerini arastiriyormus. Sonucu ne oldu acaba cok merak ediyorum. Cünkü ben de bu konuda cok ilgili ve merakliyim. Ozan Hasimi Oktar bey de benim düsüncelerime cok benzeyen seyler yazmis o zamanlar ve de Sükret Gökay'e verdigi yanit cok ama cok hosuma gitti. Ben de aynen öyle düsünüyorum. Müzik matematikle o kadar icice ki bunu daha arastirmak lazim. Pisagor'dan sonra Kepler cok ilgilenmis bununla ki Kepler zaten altin oran'i da en iyi anlamis insanlardan birisi olmus. Bunun yaninda Kepler (ki kendisinin tam anlamiyla hayraniyim) astronomi ile müzik arasinda ve astronomi ve konikler arasinda analojiler tespit edebilmis (elips'in tanrisal olduguna hükmetmis hatta). Brahe'nin uzun yillardir biriktirdigi Mars verilerini o kadar inatla ugrasarak elips formuna varabilmis ki,
 hayatini bir kac kaynaktan okuyan birisi olarak onunla ilgili bir yazi hazirlanmasini bir okuyucu olarak öneriyorum (yoksa yazildi da ben mi gelemedim daha o sayilara bilmiyorum). Neyse konuyu dagitmaya baslamadan yeniden - 5 yillik zaman asimina ugramamisken- :-) konikleri iceren bu iki sayi nedeniyle emegi gecenlere tesekkür etmek istiyorum.

Saygilar

Özgür Baskaya / Hamburg