[MD-sorular] 3x3 kare

tibet efendi tibetefendi at yahoo.com
10 Tem 2009 Cum 00:39:42 EEST

Hasan Bilgin Bicer'in uyarilari üzerine iki farkli hatami farkettim:

Birincisi benim yöntem ayni dizilimleri birden fazla sayiyor. Bu düzeltilebilir bir hata.

Ikinci hatayi düzeltmek daha zor. Kendisi bana su karsi örnegi verdi:
c*c

*c*

*c*
Buradan hangi cift sayiyi cikarirsaniz cikarin, geri kalan 3 cift sayi her satirda ve her sütunda en az bir tane olacak sekilde kalmiyorlar. Ama bu dizilimde yine de her satirin ve her sütunun carpimi cift sayi.

Yani soruyu yanlis cevaplamisim. Bence cok güzel bir soru.
Simdi soruyu cözecek vaktim olmadigindan hatami belirtmekle yetiniyorum.

Soru su sekilde genellestirilebilir :
n x n kutulara k tanesi cift olmak üzere n^2 tane sayiyi kac farkli sekilde yerlestirmelisiniz ki her satirin ve her sütunun carpimi cift olsun.

Hasan'a tekrar tesekkürler.

Tibet