[MD-sorular] Yan: MD-sorular Toplu Mesajı, Sayı 242, Konu 2

ihsan y fffffccel ihsan_einstein at yahoo.com
10 Tem 2009 Cum 12:41:31 EEST

Turkiye nin biz gozlerimizi kapatmaya calissakta bazi gercekleri var. Bu gercekler arasinda 'enstitu kadrosunda arastirma gorevli' lerinin biraz daha farkli cigirtmalarini duyabiliriz. Ornegin kimi arastirma gorevlileri 33/a kimisi 50/d statusunde. Anadolu genci lisansi bitiriyor, ayni universitede yuksek-doktora yapiyor(50-d kadrosuyla) daha sonra doktorayi vermeyi geciktiriyor. Pekii neden doktorayi vermeyi bilerek bittigi hlade teslim etmiyor. Cevabi basit. Butun sosyal guvencesi bir anda yard. docentlik kadrosuna gecemedigi takdirde bosta kaliyor... Bunun icin Y.Ö.K. teki uyelerle temasa gecildigini biliyorum. Ulkemizde bir universite ogrencisi lisans okurken ilerde yapacagi yani uzmanlasacagi alani hakkinda nasil bir calisma icerisine giriyor, girebiliyor mu? Ve yahut turkiyenin ilk ve de tek matematik dergisi olan Matematik Dergisinin 112 sayfasinin kac sayfasinda eline kagidi-kalemi alarak ugrasiyor ve zaman ayirabiliyor? Veya
 universitesindeki kampus cevresindeki e-dergileri ne duzeyde takip edebiliyor?
Ornegin ogretmen duzeyinde ele alayim. Her sene M.E.B. in organize ettigi 'Bu benim eserim' proje yarismasinda nasil 'bu ogretmenimin projesine' donusturuldu. Hep beraber arastiralim. İlkogretim-ortaogretim tubitak proje yarismalarindaki bazi dereceye girmis projeleri ozellikle inceleyin. Bazi proje calismalarinin ogrencilerinin projesi golgesi altinda 'ogretim uyelerinin birbirine ustunluk kurmasi' na nasil getirilmeye calisiliyor.

Yahoo! Türkiye açıldı!  http://yahoo.com.tr
İnternet üzerindeki en iyi içeriği Yahoo! Türkiye sizlere sunuyor!