[MD-sorular] tavsiye

tibet efendi tibetefendi at yahoo.com
11 Tem 2009 Cmt 16:12:26 EEST

Erdem Ünal'in cözümü bence gayet güzel. Bir hatasi yokmus gibi görünüyor.
Dedigi yöntemle nxn kutular icin cözüm genellestirilebilir. Bir formül cikmiyor sonucta ortaya ama bu tür bir problemi cözmek icin kullanilacak bir algoritma cikiyor.
"Sansli sütunlar" diye adlandirdigi sütunlari kac tane 1 icerdiklerine göre derecelendirmek ve ardindan bütün ihtimalleri icerecek sekilde dizilimleri saymak gerekiyor. zahmetli bir is.

Neyse...

Matematigin bir dalinda derinlesmeye karar vermek icin bana bir metin önerisinde bulunabilir misiniz? Yani örnegin algebraic geometry isine girersem para var mi? :) Kullanim alanlari var mi? (örnegin kriptoljiyle ve topolojiyle baglantisi varmis). Diger hangi dallarla baglantilari var... gibi.

Bu tür sorulariniz varsa hocalarinizla konusun diyorlar da, ben gidip profesörün odasina "bana tavsiye ver, anlat bakalim senin uzmanlik dalin eglenceli mi?" falan diye soramam ki.

Örnegin cebir isinde ekmek yok diye duydum. :) Cebir dersini veren profesör "cebircilere ödül bile vermiyorlar" dedi.

Böyle, civciv matematik ögrencilerine ileride hangi dali secebileceklerine dair tavsiye veren güzel bir yazi, bir makale, herhangi bir sey?