[MD-sorular] tavsiye

Ali Nesin nesin at bilgi.edu.tr
11 Tem 2009 Cmt 17:07:27 EEST

"Cebircilere odul bile vermiyorlar" tuhaf bir laf. Odul az sey mi ki "odul
bile vermiyorlar" diyor hocan?

Yillar once kocasindan bosanmis bir kadina "madem gecinemiyordunuz neden
cocuk yaptiniz?" diye sormustum. "Bir gun kavga ettigimizde 'bana bir cocuk
bile yapmadin!' diye bagirdi. Hakliydi. Ve ondan bir cocuk yaptm" demisti.

"Bana bir kek bile yapmadin"i anlarim da "bana bir cocuk bile yapmadin"i
anlamak zor.

Bu yuzden "cebircilere odul bile vermiyorlar" sozu demagoji kokuyor.

Kaldi ki yanlis. Thompson mesela grup teorici ve Fields Madalyonu var.
Baskalari da vardir.

Cebir var cebir var.

"Commutative cebir" bir servis dali oldugundan, yani onemi ancak baska
dallara uygulandiginda ortaya ciktigindan dogrusu genelde pek itibar goren
ya da heyecan veren bir dal degildir. Nitekim odul alan commutative cebirci
bilmiyorum.

Ama mesela cebirsel sayilar kuraminin, cisimler kuraminin, gruplar kuraminin
hem uygulamalari vardir hem de basli basina ilginc konulardir.

Ayrica saf cebir diye bir sey nerdeyse pek kalmadi. Her seyin her seyle
ilgisi var.

Algebraic Geometry de cok hos bir konudur ama Groethendieck'ten beri cok
zorlasti. Ben artik bir sey anlayamiyorum.

Civcivlere tavsiyem sudur: Hangi konuyu en az seviyorsan, hangi konuda en
zayifsan o konuda tez yaz! Ki ogrenesin ve sevesin.

Ali

  _____