[MD-sorular] tavsiye

tibet efendi tibetefendi at yahoo.com
11 Tem 2009 Cmt 18:05:17 EEST

-O "bile" lafini ben ekledim lafin gelisi. Sacma tabi ki. Ödülden baska ne vereceklerdi, öpücük mü?
---

-Hangi dallarda arastirma konusu bulmak kolay? Hangi alanlar daha bâkir?

-Insanligin 1900'lerin basina kadar gelistirdigi matematigi 4 seneye sikistirdiklari icin her bir konuyu dogru düzgün, en temeline kadar anlamanin mümkün oldugunu düsünmüyorum matematik egitiminde. Cok az insan basarabilir bunu. Zaten tarihsel baglamindan kopartilarak düzenleniyor bir cok konu ders kitaplarinda. Bu, isi daha da zorlastiriyor.
Matematigin dallari hakkinda bir fikrim yok. O yüzden soruyorum, hayatini matematige vakfetmis kisiler belki güzel bir tavsiye verirler diye.

-Yani biri dese ki ben diff. geometride derinlestim, cok mutluyum, harika bir sey. Hararetle tavsiye etse, mesela...

-Neden sevmedigim konuda tez yazayim ki? Basarisiz oldugum, sevmedigim seyi neden daha iyi ögrenmek icin zamanimi harcayayim? Sevdigim konuda ilerlerim daha iyi. Sonucta bütün hayatimi onunla gecirecegim belki.
Istatistikten hic hazzetmedim mesela. Gidip istatistik mi seceyim en sevmedigim o diye?